Contact

Checked on: 2 May 2023

Due to Pentecost, the Customer Service Desk will not be available on Monday the 29th of May. You can contact us again on Tuesday the 30th of May.

This is how you reach us

 

Phone

+31 (0)88 - 015 79 00
You can contact us on working days from 9.00 - 17.00 hours.

Email address
(pension
questions)
info@philipspensioenfonds.nl
Please include your policy number and/or client number in your e-mail.
  Important: do not share sensitive, personal information with us by email.
You can do this safely in MijnPPF via 'Send a document'.
Together we ensure that your personal data remains safe.
Postal address

P.O. Box 123
1180 AC Amstelveen

Visiting address
(make an appointment)

High Tech Campus
Eindhoven

and

Prof. E.M. Meijerslaan 1 
1183 AV Amstelveen

Important: a visit on location is possible by appointment.
Our Service Desk is regularly present in Eindhoven on Fridays.
Please contact us to make an appointment.

Video calling

Would you like to have a video call with our Customer Service Desk?
For example to review the choices available when applying for your pension
or for help with using MijnPPF

Then make an appointment for a video call

Social media www.twitter.com/philipspensioen

What to do if you have a complaint?

If you are not satisfied with our services, please contact us. We would like to discuss this with you to find a solution together. Do you have a complaint about the way in which we executie the pension regulations? Then you can submit your complaint to the Executive Board. We will then handle your complaint in accordance with our complaints procedure.

Read more about our complaints procedure

Other information about Philips Pensioenfonds

Complaints, journalists, Pension Fund Office

  • If you are a journalist and you have a question for Philips Pensioenfonds, please email or call the Communications department of our Pension Fund Office:

    E-mail address

    algemeenbestuur.ppf@philips.com

    Telephone

    040 - 273 05 69

  • Philips Pensioenfonds gaat zorgvuldig om met de pensioenpremies en is daarom alert op meldingen over bijvoorbeeld verstrengeling van belangen, het overtreden van de interne regels, of diefstal of fraude. Heeft u een vermoeden van een onregelmatigheid, integriteitsincident of een misstand dat zich voordoet bij Philips Pensioenfonds? Dan ontvangen wij graag uw melding daarover.

    U kunt uw vermoeden melden bij de Voorzitter, Algemeen Directeur of de Compliance Officer van Philips Pensioenfonds. Contactgegevens treft u op het voorblad dat aan de Klokkenluidersregeling is toegevoegd. Mocht het rechtstreeks melden bij interne personen binnen Philips Pensioenfonds voor u geen optie zijn, dan kan het prettig zijn om met iemand in vertrouwen daarover te kunnen praten. In dat geval kunt u vrijblijvend en vertrouwelijk met de vertrouwenspersoon van gedachten wisselen.

    Vertrouwenspersoon

    Philips Pensioenfonds heeft Cora Wielenga benoemd als vertrouwenspersoon. Zij treedt voor meerdere organisaties op als vertrouwenspersoon. Zij is te bereiken via c.wielenga@compliance-instituut.nl of via 088 - 99 88 100. Haar mobiele telefoonnummer is 06 - 20 49 27 49.

    De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor. Zij adviseert welke stappen genomen kunnen worden. Mocht u besluiten om geen verdere stappen te ondernemen, dan kan dat ook. U behoudt zelf de regie daarin.

    De vertrouwenspersoon garandeert vertrouwelijkheid. Uw naam wordt zonder uw toestemming niet met Philips Pensioenfonds of anderen gedeeld. Dit geldt niet wanneer uw melding betrekking heeft op bepaalde zware strafbare feiten. In dat geval is zij verplicht om aangifte te doen.

  • Do you have an appointment at the Pension Fund Office of Philips Pensioenfonds? This is our address:

    Pension Fund Office Philips Pensioenfonds
    High Tech Campus - Building 5
    P.O. box 80031
    5600 JZ Eindhoven

    Financial administration Pension Fund Office
    For questions or correspondence about invoices intended for the Pension Fund Office of Philips Pensioenfonds, please contact controlling.ppf@philips.com

Changes in your personal situation

Questions and answers

  • If your bank account number changes, it is important that you inform us. You can pass on the new details using the form entitled ‘Bank account details’. If you prefer, you can change the details on your profile page in MijnPPF.

  • If you live in the Netherlands and you have registered your new address with the municipal authorities, we will be informed automatically via the Municipal Personal Records Database (BRP). You do not need to notify us separately. If you are currently living abroad or if you move abroad, however, you must notify us. You can do this by updating your profile in MijnPPF.

  • Philips pensioenfonds stuurt in principe alle post naar uw woonadres. U kunt ervoor kiezen om een ander postadres op te geven. Bijvoorbeeld als u in het buitenland woont en uw post in Nederland wilt ontvangen of als u uw post bij familie wilt laten bezorgen. Wijzigt uw postadres? Dan moet u de wijziging zelf aan ons doorgeven. Alleen wijzigingen in uw woonadres binnen Nederland worden automatisch aan ons doorgegeven door de gemeente.

    Bouwt u pensioen op, ontvangt u pensioen of heeft u pensioen opgebouwd bij Philips, Signify of Versuni? Dan kunt u zelf gemakkelijk uw postadres wijzigen in uw persoonlijke gegevens op de pagina ‘Mijn profiel’ in MijnPPF. Binnen 5 werkdagen wordt uw wijziging verwerkt.

    Wilt u het postadres voor iemand anders wijzigen? Dan vragen wij een machtiging of een kopie van een beschikking (gerechtelijke uitspraak) en een kopie van de identiteitsbewijzen. ​Stuur uw verzoek en deze gegevens naar ons e-mailadres info@philipspensioenfonds.nl. Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

    Bent u een erfgenaam van een overleden deelnemer en wilt u het postadres wijzigen? Neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

  • If you are currently living abroad or if you move abroad, you must pass on the following information to us:

    • if you are moving to a new address: update your details on your profile page in MijnPPF;
    • if you have a new relationship, or your relationship ends: visit this page to find out what to do;
    • if your bank details change: fill out the form;
    • if your partner dies. In the event of your own death, your relatives must inform us in writing.
  • Did you have a partner at the moment you retired and did you opt for an retirement and survivor's pension? Then the partner that you had at that time is entitled to a survivor's pension. Did you only opt for a retirement pension? Then there is no pension for your partner. Do you have children who are younger than 21 years ? Then they are always entitled to an orphan's pension.

  • Because you are still accruing pension if you are disabled, your partner is entitled to a survivor's pension after your death. Your partner must then be registered with Philips Pensioenfonds. The amount of the survivor's pension is based on the assumption that you would participate in the pension scheme until your retirement date.

  • Were you married or did you have a registered partnership with your deceased partner and do you live in the Netherlands? Then Philips Pensioenfonds will automatically be notified by the municipality if your partner has passed away. You therefore do not have to report this to Philips Pensioenfonds yourself.

    If you and your deceased partner lived together without being married, or if you live abroad, you must inform us about the death of your partner.

  • No, if you die after your retirement and you have a new partner, then this partner is not entitled to a survivor's pension from Philips Pensioenfonds.