Contact

Gecontroleerd op 9 februari 2021

Zo bereikt u ons

 

Telefoon-nummer

088 - 015 79 00

U bereikt onze Klantenservice op werkdagen tussen 9.00 - 17.00 uur.

E-mailadres info@philipspensioenfonds.nl
Postadres

Postbus 123
1180 AC Amstelveen

Bezoekadres
(op afspraak)

Conference Center High Tech Campus
High Tech Campus 1
Eindhoven

en

Prof. E.M. Meijerslaan 1 
1183 AV Amstelveen

Vanwege de corona-maatregelen is het op dit moment niet mogelijk om
een persoonlijk gesprek op locatie te plannen.
Uiteraard helpen wij u graag telefonisch of per e-mail. Neem contact op met de Klantenservice.

Videobellen

Wilt u samen met onze Klantenservice videobellen?
Bijvoorbeeld om te kijken naar de keuzes die u kunt maken bij het aanvragen van uw pensioen of voor hulp bij MijnPPF?

Maak dan een afspraak voor videobellen.

Social media www.twitter.com/philipspensioen
www.facebook.com/philipspensioen

Overige informatie Philips Pensioenfonds

Waar kunt u terecht?

  • Als u een klacht heeft over de uitvoering van het pensioenreglement door Philips Pensioenfonds, dan kunt u dit melden aan de Algemeen Directeur. U moet uw klacht schriftelijk indienen. Uw klacht wordt dan behandeld binnen het Uitvoerend Bestuur, aangevuld met de Juridisch adviseur van Philips Pensioenfonds.

    U kunt uw klacht sturen naar het volgende adres:
    De heer J. Kemme, Algemeen Directeur
    p/a Philips Pensioenfonds
    Postbus 80031
    5600 JZ Eindhoven

    In uw brief beschrijft u zo duidelijk mogelijk uw klacht. Tevens voorziet u de brief van een datum, uw naam en uw adres. Wilt u de brief tot slot ondertekenen of laten ondertekenen als u iemand anders heeft gemachtigd om de klacht namens u te behandelen?

    Behandeling van uw klacht
    Na ontvangst wordt uw klacht volgens de volgende stappen behandeld:

    • U ontvangt binnen tien werkdagen na ontvangst van uw klacht een bevestigingsbrief. In deze brief leest u wanneer de klacht door het Uitvoerend Bestuur wordt behandeld.
    • Binnen zes weken na ontvangst van uw klacht wordt u op de hoogte gesteld van het gemotiveerde besluit van het Uitvoerend Bestuur.

    U kunt de volledige klachtenregeling hier terugvinden.

    Ombudsman Pensioenen
    Wanneer u het niet eens bent met een beslissing van het Uitvoerend Bestuur, dan is er een landelijke instantie die klachten over de uitvoering van een pensioenreglement behandelt: de Ombudsman Pensioenen. Deze neemt uw klacht pas in behandeling indien deze eerst behandeld is door Philips Pensioenfonds. De ombudsman bekijkt de klacht grondig en zal op basis daarvan een advies uitbrengen over de vraag of uw klacht gegrond is. Wanneer u het inhoudelijk niet eens bent met de pensioenregeling kunt u niet bij de Ombudsman Pensioenen terecht.

    Het adres van de Ombudsman Pensioenen is:
    Ombudsman Pensioenen
    T.a.v. Henriëtte de Lange
    Postbus 93560
    2509 AN Den Haag
    Telefoon: 070 – 3 499 620

  • Heeft u als journalist vragen aan Philips Pensioenfonds? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie van het Bestuursbureau van Philips Pensioenfonds. U bereikt hen via e-mail of via telefoon: 

    E-mailadres

    algemeenbestuur.ppf@philips.com

    Telefoon

    040 - 273 05 69

  • Philips Pensioenfonds gaat zorgvuldig om met de pensioenpremies en is daarom alert op meldingen over bijvoorbeeld verstrengeling van belangen, het overtreden van de interne regels, of diefstal of fraude. Heeft u een vermoeden van een onregelmatigheid, integriteitsincident of een misstand dat zich voordoet bij Philips Pensioenfonds? Dan ontvangen wij graag uw melding daarover.

    U kunt uw vermoeden melden bij de Voorzitter, Algemeen Directeur of de Compliance Officer van Philips Pensioenfonds. Contactgegevens treft u op het voorblad dat aan de Klokkenluidersregeling is toegevoegd. Mocht het rechtstreeks melden bij interne personen binnen Philips Pensioenfonds voor u geen optie zijn, dan kan het prettig zijn om met iemand in vertrouwen daarover te kunnen praten. In dat geval kunt u vrijblijvend en vertrouwelijk met de vertrouwenspersoon van gedachten wisselen.

    Vertrouwenspersoon

    Philips Pensioenfonds heeft Cora Wielenga benoemd als vertrouwenspersoon. Zij treedt voor meerdere organisaties op als vertrouwenspersoon. Zij is te bereiken via c.wielenga@compliance-instituut.nl of via 088 - 99 88 100. Haar mobiele telefoonnummer is 06 - 20 49 27 49.

    De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor. Zij adviseert welke stappen genomen kunnen worden. Mocht u besluiten om geen verdere stappen te ondernemen, dan kan dat ook. U behoudt zelf de regie daarin.

    De vertrouwenspersoon garandeert vertrouwelijkheid. Uw naam wordt zonder uw toestemming niet met Philips Pensioenfonds of anderen gedeeld. Dit geldt niet wanneer uw melding betrekking heeft op bepaalde zware strafbare feiten. In dat geval is zij verplicht om aangifte te doen.

  • Heeft u een afspraak op het Bestuursbureau van Philips Pensioenfonds? U vindt ons op het volgende adres:

    Bestuursbureau Philips Pensioenfonds
    High Tech Campus - Gebouw 5
    Postbus 80031
    5600 JZ Eindhoven

Wijzigingen in uw persoonlijke situatie

Vragen en antwoorden

  • Wanneer uw rekeningnummer wijzigt, willen we dat graag weten. U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen via het formulier 'Opgave bankrekening'. U kunt de wijziging ook doorgeven op de profielpagina in MijnPPF.

  • Als u in Nederland woont en u heeft de verhuizing bij uw gemeente doorgegeven dan krijgen wij hiervan automatisch bericht via de Basis Registratie Persoonsgegevens (BRP). U hoeft dit dus niet apart aan ons door te geven. Woont u in het buitenland of gaat u naar het buitenland verhuizen? Dan moet u dit wel aan ons doorgeven. Dat kunt u doen via uw profiel in MijnPPF.

  • Philips pensioenfonds stuurt in principe alle post naar uw woonadres. U kunt ervoor kiezen om een ander postadres op te geven. Bijvoorbeeld als u in het buitenland woont en uw post in Nederland wilt ontvangen of als u uw post bij familie wilt laten bezorgen. Wijzigt uw postadres? Dan moet u de wijziging zelf aan ons doorgeven. Alleen wijzigingen in uw woonadres binnen Nederland worden automatisch aan ons doorgegeven door de gemeente.

    Bouwt u pensioen op, ontvangt u pensioen of heeft u pensioen opgebouwd bij Philips of Signify? Dan kunt u zelf gemakkelijk uw postadres wijzigen in uw persoonlijke gegevens op de pagina ‘Mijn profiel’ in MijnPPF. Binnen 5 werkdagen wordt uw wijziging verwerkt.

    Wilt u het postadres voor iemand anders wijzigen? Dan vragen wij een machtiging of een kopie van een beschikking (gerechtelijke uitspraak) en een kopie van de identiteitsbewijzen. ​Stuur uw verzoek en deze gegevens naar ons e-mailadres info@philipspensioenfonds.nl. Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

    Bent u een erfgenaam van een overleden deelnemer en wilt u het postadres wijzigen? Neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

  • Als u in het buitenland woont of naar het buitenland gaat verhuizen, moet u de volgende zaken aan ons doorgeven:

    • U gaat verhuizen, geef uw nieuwe adres door via MijnPPF
    • U gaat een relatie aan of uw relatie eindigt
    • Uw bankgegevens wijzigen
    • Uw partner overlijdt
    • Komt u zelf te overlijden dan moeten uw nabestaanden dit schriftelijk aan ons doorgeven.
  • Had u bij pensionering een partner en heeft u gekozen voor een ouderdoms- en nabestaandenpensioen? Dan heeft de partner die u op dat moment had vanaf uw overlijden recht op dat nabestaandenpensioen. Heeft u alleen voor een ouderdomspensioen gekozen? Dan is er geen pensioen voor uw partner. Heeft u kinderen die nog geen 21 jaar zijn? Dan hebben zij altijd recht op wezenpensioen.

  • Omdat u nog pensioen opbouwt als u arbeidsongeschikt bent heeft uw partner na uw overlijden recht op nabestaandenpensioen. Uw partner moet dan wel zijn aangemeld bij Philips Pensioenfonds. De hoogte van het nabestaandenpensioen is erop gebaseerd dat u tot aan uw pensioendatum aan de pensioenregeling zou deelnemen.

  • Als uw partner aangemeld is bij Philips Pensioenfonds en in Nederland woont, krijgt Philips Pensioenfonds automatisch bericht van de gemeente als uw partner is overleden. U hoeft dit dus niet zelf door te geven aan Philips Pensioenfonds. Als u in het buitenland woont en uw partner overlijdt, moet u het overlijden wel zelf aan ons doorgeven.

  • Nee, als u komt te overlijden en u heeft een partner gekregen na uw pensionering, dan heeft deze partner geen recht op nabestaandenpensioen van Philips Pensioenfonds