Waar kunt u terecht met uw klachten?

Gecontroleerd op 27 mei 2021

Waar kunt u terecht met uw klachten?

Als u een klacht heeft over de uitvoering van het pensioenreglement door Philips Pensioenfonds, dan kunt u dit melden aan de Algemeen Directeur. U moet uw klacht schriftelijk indienen. Uw klacht wordt dan behandeld binnen het Uitvoerend Bestuur, aangevuld met de Juridisch adviseur van Philips Pensioenfonds.

    Klachtenregeling

    In onze klachtenregeling leest u precies hoe u uw klacht kenbaar kunt maken. En hoe wij uw klacht in behandeling nemen.

    Download Klachtenregeling

    U kunt uw klacht sturen naar het volgende adres:

    De heer J. Kemme, Algemeen Directeur
    p/a Philips Pensioenfonds
    Postbus 80031
    5600 JZ Eindhoven

    In uw brief beschrijft u zo duidelijk mogelijk uw klacht. Tevens voorziet u de brief van een datum, uw naam en uw adres. Wilt u de brief tot slot ondertekenen of laten ondertekenen als u iemand anders heeft gemachtigd om de klacht namens u te behandelen?

     

    Behandeling van uw klacht

    Na ontvangst wordt uw klacht volgens de volgende stappen behandeld:

    • U ontvangt binnen tien werkdagen na ontvangst van uw klacht een bevestigingsbrief. In deze brief leest u wanneer de klacht door het Uitvoerend Bestuur wordt behandeld.
    • Binnen zes weken na ontvangst van uw klacht wordt u op de hoogte gesteld van het gemotiveerde besluit van het Uitvoerend Bestuur.

     

    Ombudsman Pensioenen

    Wanneer u het niet eens bent met een beslissing van het Uitvoerend Bestuur, dan is er een landelijke instantie die klachten over de uitvoering van een pensioenreglement behandelt: de Ombudsman Pensioenen. Deze neemt uw klacht pas in behandeling indien deze eerst behandeld is door Philips Pensioenfonds. De ombudsman bekijkt de klacht grondig en zal op basis daarvan een advies uitbrengen over de vraag of uw klacht gegrond is. Wanneer u het inhoudelijk niet eens bent met de pensioenregeling kunt u niet bij de Ombudsman Pensioenen terecht.

    Het adres van de Ombudsman Pensioenen is:

    Ombudsman Pensioenen
    T.a.v. Henriëtte de Lange
    Postbus 93560
    2509 AN Den Haag
    Telefoon: 070 – 3 499 620