Hoe wordt het Pensioenfonds geïnformeerd over uw arbeidsongeschiktheid?
Als u arbeidsongeschikt wordt of bent, moet Philips Pensioenfonds hierover worden geïnformeerd. Hier leest u hoe dat in zijn werk gaat en wat u zelf moet doen. Of u arbeidsongeschikt wordt of al bent maakt daarbij een verschil.
Als u uit dienst gaat wegens arbeidsongeschiktheid
Op het moment dat u uit dienst gaat vanwege arbeidsongeschiktheid, ontvangt Philips Pensioenfonds daar een melding over van Philips, Signify of Versuni. Wij zorgen ervoor dat u op de juiste wijze wordt geregistreerd in de administratie zodat uw pensioenopbouw doorgaat. En dat u een arbeidsongeschiktheidspensioen gaat ontvangen.
Voor het regelen van de uitbetaling van het arbeidsongeschiktheidspensioen ontvangt u van ons een brief en enkele formulieren. U wordt door Philips Pensioenfonds aangemeld bij het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV). Zij voeren de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA) uit.
Als u arbeidsongeschikt bent
We hebben u bij het UWV aangemeld op het moment dat u uit dienst bent gegaan vanwege arbeidsongeschiktheid. Het UWV informeert ons automatisch als er wijzigingen in de hoogte van uw arbeidsongeschiktheid plaatsvinden, maar u moet het Pensioenfonds ook zelf informeren. U krijgt deze informatie uiteraard ook zelf van het UWV.
Volgens het pensioenreglement bent u ook verplicht om deze informatie aan het Pensioenfonds door te geven. Dit om te voorkomen dat uw pensioenopbouw en uw arbeidsongeschiktheidspensioen ten onrechte te hoog of te laag zijn. U kunt dit doen door ons een kopie van de brief van het UWV toe te sturen.
Gerelateerde informatie
Is onderstaande informatie voor u misschien ook interessant?

Indexatiebeleid
Wij proberen uw pensioen elk jaar te verhogen met de prijsinflatie. Dit heet ‘indexatie’. Wilt u hier meer over weten?
Pagina indexatiebeleid
Betaaldata
Lees hier wanneer wij uw pensioen uitbetalen. De dag en het tijdstip waarop uw pensioen wordt bijgeschreven op uw rekening verschilt per bank.
Betaaldata