Inloggen op MijnPPF

MijnPPF-account

Kunt of wilt u geen DigiD of Europees erkend inlogmiddel gebruiken?

Dan kunt u veilig inloggen met een 
MijnPPF-account. 

Hulp bij het inloggen via een MijnPPF-account vindt u hier.

Inloggen MijnPPF-account

Vragen en antwoorden

Lees hier meer informatie over

de verschillende inlogmethoden

Als het inloggen niet lukt of als u niet weet hoe het moet, dan kunt u onze inloghulp downloaden en het stappenplan volgen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Via de DigiD-app en via DigiD met SMS controle moet u zich in twee stappen identificeren in plaats van in één stap. Daarmee zijn uw vertrouwelijke gegevens in MijnPPF beter beschermd. U kunt via www.digid.nl kiezen voor deze veiligere DigiD-methodes.

Heeft u nog geen DigiD? Kijk op www.DigiD.nl hoe u een DigiD kunt aanvragen en op welke manieren u kunt inloggen. Woont u in het buitenland? Dan kunt u met eIDAS ook andere Europese inlogmiddelen gebruiken om in te loggen. Dit kan bijvoorbeeld met het inlogmiddel van België, Luxemburg, Duitsland, Italië en Spanje. Kijk op de website van Rijksoverheid voor meer informatie over eIDAS. 

DigiD kan worden gebruikt door:

  • alle inwoners van Nederland met een BSN-nummer.
  • mensen die buiten Nederland wonen, maar AOW vanuit Nederland ontvangen.

U kunt ervoor kiezen om het sms-bericht als gesproken bericht te ontvangen op uw vaste telefoon. Zo kunt u toch veilig inloggen, ook als u geen mobiele telefoon heeft. U leest op de website van de rijksoverheid hoe dit werkt.  

Op de website van de rijksoverheid leest u voor welke landen dit geldt. Dit lijstje wordt regelmatig geactualiseerd.

Vanaf 2023 is het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord extra beveiligd. Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd, vragen wij u om de inlog met een code te bevestigen via een verificatieapp of via SMS. Dit maakt het inloggen via MijnPPF-account nog veiliger.