Heeft u hulp nodig bij het inloggen op MijnPPF?
In MijnPPF ziet u de hoogte van uw pensioen, kunt u persoonlijke keuzes maken en ontvangt u uw pensioenpost. U kunt op drie verschillende manieren inloggen:
- Via DigiD
- Via Europees inlogmiddel
- Via persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord
Lukt het inloggen niet en heeft u hulp nodig? Download onze inloghulp en volg het stappenplan.
-
Waarom kan ik niet inloggen met DigiD met alleen mijn gebruikersnaam en wachtwoord?
Via de DigiD-app en via DigiD met sms-controle moet u zich in twee stappen identificeren in plaats van in één stap. Daarmee zijn uw vertrouwelijke gegevens in MijnPPF beter beschermd. Binnenkort wordt het wettelijk verplicht om alleen inlogmethoden aan te bieden waarmee u zich tweemaal moet identificeren. U kunt via www.digid.nl kiezen voor deze veiligere DigiD-methodes.
-
Wie kan gebruikmaken van DigiD?
DigiD kan worden gebruikt door:
- alle inwoners van Nederland met een BSN-nummer.
- mensen die buiten Nederland wonen, maar AOW vanuit Nederland ontvangen.
-
Ik heb geen mobiele telefoon en kan geen sms ontvangen of een app installeren. Wat nu?
U kunt ervoor kiezen om het sms-bericht als gesproken bericht te ontvangen op uw vaste telefoon. Zo kunt u toch veilig inloggen, ook als u geen mobiele telefoon heeft. U leest op de website van de rijksoverheid hoe dit werkt.
-
Vanuit welke landen in Europa kan ik inloggen met een EU-identiteit?
Op de website van de rijksoverheid leest u voor welke landen dit geldt. Dit lijstje wordt regelmatig geactualiseerd.
-
Het lukt niet meer om via het alternatieve MijnPPF-account (geen DigiD) in te loggen. Hoe komt dat?
Als u gebruik kunt maken van DigiD of van een digitale EU-identiteit, dan kunt u niet meer inloggen met het alternatieve MijnPPF-account. In de wet is geregeld dat wij u dan moeten laten inloggen via DigiD of met een Europees goedgekeurde identiteit. Uw account stopt met werken als u eenmaal via één van de andere methoden bent ingelogd. Deze methoden zijn veiliger, omdat zij vereisen dat u zich in twee stappen identificeert in plaats van in één stap.
-
Waarom kan ik geen wijzigingen doorvoeren als ik ben ingelogd met het alternatieve MijnPPF-account (geen DigiD)?
U kunt op dit moment alleen inloggen met het alternatieve MijnPPF-account (geen DigiD) als u geen mogelijkheid heeft om in te loggen via DigiD of via een digitale EU-identiteit. Deze inlogmethode gaat op dit moment nog uit van identificatie in één stap, namelijk uw wachtwoord. Deze methode van inloggen voldoet niet aan de hoogste veiligheidsstandaard. Om die reden kunt u geen wijzigingen doorvoeren als u op deze manier bent ingelogd. Binnenkort geldt ook voor deze inlogmethode dat u zich in twee stappen moet identificeren in plaats van in één stap. U wordt hierover nog geïnformeerd.